torsdag, april 07, 2011

Mimröjaren

Jag är en skylt
  som ligger kullvält
Jag är en cowboy
  i indiantält
Jag är er underhållare
  i ett mimfält
Allt som ni hör
  har jag aldrig sagt

Jag är regnet
  från klarblå himmel
Går alltid ensam
 i folkens vimmel
Jag är er underhållare
  i ett mimfält
Jag är fången
  som håller vakt

Jag spelar sakta
  utan instrument
Om jag sett något
  har det aldrig hänt
Jag är er underhållare
  i ett mimfält
Jag greppar spiran
  men saknar makt

Mitt mysterium
  är andras gåta
Min hals är torr
  mina läppar våta
Jag är er underhållare
  i ett mimfält
De kort som ligger
  har jag aldrig lagt

Jag lyfter artigt
  uppå min hatt
Vänder på klacken
  ger till ett skratt
Jag kommer oantastad
  från ett mimfält
och vandrar sorglöst
  mot okänd trakt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar