lördag, maj 14, 2011

Gå inte!

Jag lyssnar när du säger: – Jag undrar så
vart i all världen det är jag borde gå
Man kan gå och fara på så många sätt
men är alla lika bra, kan alla leda rätt?

Ska man gå ensam eller följa efter andra?
Det är lätt att börja, men vad händer sen?
Ack, så förvirrande att genom livet vandra!
O, kan du inte råda mig, käre gamle vän?

Framåt, bakåt, höger eller vänster? – Nej!
Hjärtat, du går aldrig vilse om du stannar här hos mig!

Hör på nu när jag säger: jag undrar så
varför hela världen måste gå och gå
Irra, virra, bara för att komma rätt
Låt dig inte luras, när svaret är så lätt

Du behöver inte alls göra som de andra
Det som vi redan börjat kan vi göra om igen
Ska det va’ så tvunget att ge sig ut och vandra?
Säg, vad skulle fattas dig, du som har en vän?

Vi två – jag, du – vi kör vår egen grej!
Hjärtat, du går aldrig vilse om du stannar här hos mig!

Vakna, här är jag, kära du: hej!
Jag står ju här intill dig, ser du mig ej?

Säg nu – kan du? O, vill du inte bli min tjej?
Hjärtat, du går aldrig vilse om du stannar här med mig!

Hjärtat, du går aldrig vilse, för du stannar här med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar