onsdag, maj 18, 2011

Duschvisa

När jag smyger i bushen,
då hörs det inte ett knyst.
Men när jag står i duschen,
då kan jag inte va’ tyst!

När jag kryper på ängen,
ej ett grässtrå synes gunga.
Men när jag är i bassängen,
så måste jag bara få sjunga!
"Bathtime" by Paul Brentnall,
from freedigitalphotos.net
När jag rör mig om natten,
då ingen alls mig märker.
Men när jag spolas av vatten,
jag väsnas så öronen värker!

Visa mig guldet som blänker,
det frestar mig inte en gång.
Men när jag plaskar och stänker,
då måste jag sjunga en sång!

Hör jag så tigrar som ryter,
mig kan man inte skrämma.
Men när jag i badkaret flyter,
av rörelse darrar min stämma!

Om jag än brändes på bål,
jag skulle ej klaga alls.
Men när jag är löddrig av tvål,
då måste jag bara ge hals!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar